Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P68e37t33r 43Z36á31v44l47a97d16s85k56ý 5801253870631

Pokud je člověk na rozpacích, obvykle je dobré si vžít čistý papír, svisle jej rozdělit čarou a vlevo si psát pod sebe argumenty pro ANO a vpravo pro NE. A odložit ideologické předsudky.

Často, k velkému překvapení, je jeden sloupeček pozoruhodně krátký a druhý nebezpečně dlouhý.

0/0
28.4.2013 17:52
Foto

J70o47s50e66f 80K70o46u82b46a 8171450533591

Co musíte vědět o €uropodvodu

EU je Německo a Merkelová je Hitler aneb myšlenkový Eintopf Franty Nováka

Ona takzvaná €urokrize byla plánovaná a předvídatelné důsledky měnové unie byly odpovědným politikům nanejvýš dobře známy. Špičkoví politici všech zemí obelhávají své národy a kooperují se světovou finanční elitou (Hochfinanz). Tak jako v obou světových válkách, mají Němci opět hrát roli obětního beránka. Svět proto musí vědět:Merkelová není Německo, nýbrž zrádkyně našeho národa a celé Evropy. (překlad)

0/0
28.4.2013 12:33

M69i32r71o16s56l78a49v 62S76c50h29w45a54r69z 7765628182406

Předhazovat HDP EUropy vyžívající z podstaty a výši sociálních výdajů krachující EUropy je docela směšné. Časy se fakt mění a to celkem zásadně. Tak jako je dnes z Evropy pod modrým práporem ekonomickým Titanic. Samotný, vámi vychvalovaný EUrosvaz v očích Evropanů také. Ekonomický úpadek EUropy:

:

http://zpravy.e15.cz/zahranicni/ekonomika/cina-indie-a-spol-uz-v-hdp-valcuji-evropu-922434

:

Zdiskreditovaný EUrosvaz:

: http://www.sme.sk/c/6781004/europania-maju-unie-plne-zuby-rekordne-jej-neveria.html : http://finweb.hnonline.sk/c1-59764590-nocna-mora-bruselu-sa-plni-podpora-unie-je-na-minime

+2/−2
27.4.2013 6:20

M73i62r64o27s75l76a38v 61S96c90h49w95a29r84z 7895878372836

Zdiskreditovaný EUrovaz:

:

http://www.sme.sk/c/6781004/europania-maju-unie-plne-zuby-rekordne-jej-neveria.html

:

http://finweb.hnonline.sk/c1-59764590-nocna-mora-bruselu-sa-plni-podpora-unie-je-na-minime

+2/−2
27.4.2013 6:21

M23i50r33o46s47l11a93v 95P30a31t35o11c68k30a 1387759712892

Pane Schwarz, nekteri Evropane maji EU plne zuby a Vy k nim patrite. Ja jsem stastny, ze ziji v teto dobe a ze uz to tady neni jako od roku1933 do 1989, kdyz EU nebyla. Zato byly valky a diktatury po cele Evrope.

+1/−1
27.4.2013 11:53

M93i52r55o93s76l94a81v 58P22a79t31o43c54k66a 1417929482662

A rad bych Vam doporucil, abyste se jel podivat do Indie nebo Ciny do fabrik.

+1/−1
27.4.2013 12:08

P17a36v25e62l 32K79u55r17a35l 5941324290670

Války v evropě nejsou jenom díky tomu že měli obě relevantní strany dané doby k dispozici termonukleární zbraně které efektivně zajistili že i kdyby se někdo dal označit za vítěze nezbylu by mu nic smysluplného čemu vládnout.

Atomové zbraně SSSR a USA jsou jediným důvodem míru v Evropě od konce druhé světové války. žádný jiný důvod to nemá.

0/0
27.4.2013 18:00

P52e23t10r 92S84k37á28c73e37l 6644889889

Soudě podle fundovaných příspěvků jde o diskutující, kteří nějakým způsobem profitují na současném stavu. Těžko ale mohou chlapci vysvětlit, proč se u nás srovnávají cukrovary s moderním vybavením se zemí (Hrochův Týnec), proč nám někdo z jednoho centra diktuje, kolik máme vyprodukovat brambor apod. O výhodnosti řízení našeho zemědělství svědčí paradoxně fakt, že nejsme potravinově soběstační. Komu to asi vyhovuje? A to neslyšíme stále rostoucí hlasy odborníků po zdravým potravinách, tedy vypěstovaných v okolí 60 km bydliště konzumenta. Více na http://www.jidlozblizka.cz/

Kdy a jak dlouho v historii lidstva vydržela říše, v níž se 500.milionům občanům ze 27. států diktovalo, zasahovalo do jejich životů? Např. prkotina - Směrnicí nám diktují, abychom 2x ročně ve dvě resp. ve tři hodiny ráno vstali a natočili časoměřiče vpřed a potom vzad. A nikdo neví proč se tak děje, úspory nejsou, jen samá negativa. A s touto prkotinou si EU neví rady, jak potom mohou řešit zásadnější problémy. Byli jsme před EU, budeme i po něm.R^

+2/−1
26.4.2013 23:26

M24i73r86o75s68l68a74v 80P70a68t44o74c41k29a 1757489692682

Pane Skacel, letni cas uz byl pred EU. Nekdo Vam diktuje,ze nesmite vyrabet brambory? Bezte si koupit pole a produkujte. Potravinove jsme sobestacne nikdy nebyli  a nebudem. Banany, pepr, pocitace, ananasy a softwary, kvalitni hudba a literatura, vedci a kvalitni skolstvi, politici a slusni lide - to jsme schopni zajistit? Temer vse, co ted mate na sobe, nebylo vyrobeno v CR. A nikdy nebylo. Za Karla IV Praha (Kralovstvi Ceske a Rise Rimska) vzkvetali, protoze existoval obchod. Kdy se rise Karla IV. dostala problemu? Kdyz Karel IV. prodal sve Zidy. Ne prazske, ale norimberske. Za kupu stribra, nebo zlata. Doslo k vyvrazdovani a padu Prahy a Ceske Koruny a take stredni Evropy.

+2/−1
26.4.2013 23:36

M85i36r91o21s78l30a54v 72P55e65t30r 1922780718361

Vyráběli jsme veškerý textil a oblečení,byli jsme zcela potravinově soběstační.

0/0
27.4.2013 8:28

M73i18r15o67s40l66a36v 56P48a96t82o77c35k61a 1657619792132

Za komunismu byl v CSSR permanentni nedostatek vseho. Od toaletniho papiru po banany nebo pomerance. Ani poradne lyzaky nebo lyze jste si nemohl koupit. Na auto se vyplnovali poradniky a prodavaci se podplaceli stejne jako lekar. Nechodilo se nakupovat ale shanet. Zbozi bylo podpultove. Jak je vydno, v mnohych rodinach se nemluvi o komunismu a ve skolach take ne.

0/0
27.4.2013 11:57

P68a78v61e95l 12K94u66r31a94l 5231194600760

Ano... to bylo regulovanou ekonomikou... a to je něco k čemu EU kvótami a dotacemi pomalu opět směřuje

Co potřebujeme je totální deregulace ekonomiky a totální odstranění systémů kvót a dotací - tedy absolutně deregulovaný a zcela volný obchod bez jakéhokoli zásahů států a nebo úřadů.... včetně těch "evropských"

0/0
28.4.2013 23:35

M89i72r47o66s20l69a79v 39P12a59t78o53c23k95a 1527289202892

Ted nebudu kritizovat zadne diskutery. Pouze napisi moji zivotni zkusenost. Narodil jsem se v Evrope socialnich rozdilu, nacionalni nenavisti a hlavne v Evrope nenavisti tridni. V CSSR byla v Ustave zakotvena "Vladnouci role lidu, tedy KSC". Hlupaci, kteri meli podporu v tridnim boji a rozdelovani spolecnosti se uchopili moci. Zivnostnikum byly sebrany moznosti se dal zivit a podnikatele byli zavirani do vezeni. Opozice byla popravovana. Vyjezdni dolozky, devizove prisliby, Bony a TUZEX, cenzura a Narodni Fronta byly vysledkem. Bylo me deset, pote patnact a neveril jsem tomu, ze se nekde muze zit svobodne. To vyhnalo stovky tisic lidi do emigrace. Bylo to hrozne. Dnes? Lide jsou nespokojeni se SVOBODOU. Proc? Lide nadavaji na EU. Proc? Budte nekdo konkretni a reknete svuj nazor. Reknete proc je EU horsi, nez komunisticka, nebo nacisticka diktatura.

+2/−2
26.4.2013 23:19

P14e49t89r 20S92k73á76c15e20l 6114199719

EU není horší než jiná diktatura. Všimli jsme si jistě všichni, že i když to EU nemá uvedeno v cíli svého snažení, tak v podstatě se naplňuje heslo u nás vykřikované ze sdělovacích prostředků od roku 1970: "Uspokojování stále rostoucích materiálních a kulturních (nyní duchovních) potřeb obyvatelstva". A to se EU daří, růst pro růst. Doufejme, že se neprorosteme až na Mars. S blouznivci z pařížských barikád, kteří zapalovali auta na bulváruSaint Michel v roce 1968. Ti totiž vedou nyní EU, víte?R^

+2/−2
26.4.2013 23:32

M22i46r86o30s91l14a86v 93P54a90t98o73c65k29a 1817529882972

Pane Skacel, EU a diktatura? To je demagogie, to co rikate. Uvedte nekolik prikladu prosim.

+2/−2
26.4.2013 23:38

M24i12r83o33s15l20a86v 79P79e73t88r 1142580788301

Zákaz žárovek,marmelády,rumu,rozdávání zabijačky,zákaz nošní podpatků a dělání přesčasů u kadeřnic,podnikání a prodej v neděli či o svátcích,pomazánkového másla,tvarůžků. Normálnímu člověku to musí stačit. Proč bylo v Irsku referendum dvakrát?!? Proč jako prezident byl zvolen tak bezvýznamná osobnost a ne Baroso či Merkelová?!?

+1/0
27.4.2013 8:41

M40i46r42o65s92l13a47v 41P26a44t22o50c25k53a 1737909342262

Pane Petre, zarovky se prodavaji. Kolik jich chcete? Zitra je nedele a v Cechach je otevreno. V Nemecku bylo zavreno v nedeli i pred EU. Budto si jdu koupit pomazanku anebo maslo. Tvaruzek je domnivam se syrecek a s tim je nejaky problem? Prescasy muzete delat a mohly se delat i pred EU. Odbory omezuji podnikani. Vetsinou s nimi nesouhlasim, ale nejsou vymyslem EU. Barosso je z Vase pohledu bezvyznamny a mate rad Merkelovou. To je ok. Ja nemam rad Zemana a on byl presto zvolen prezidentem. Zato ale EU take nemuze. Nase problemy, ktere mame si delame sami a bez EU by byly jeste horsi.

+1/0
27.4.2013 11:50

J22a86n 16S86e88d41l76á43č21e34k 4224141491

EU chystá projekt Indect, který pro nás, pokud bude zaveden, bude znamenat největší omezení svobody od roku 1989.

+1/−1
27.4.2013 8:50

P42a30v53e35l 81K49u85r94a93l 5751704670870

Prorůst se až na Mars a zabrat jeho nerostné zdroje by bylo miliokrát užitečnější než stavění cyklostezek a financování životní úrovně španělska a řecka formou půjček.

A uplřímně pokud někdo z davu zapálí někde auto pak má nastoupit policie a dav postřílet aby ochránila majetky všech kolem. Nemám nic proti protestu na ulici, ale pokud dojde k rozbití jedinné výlohy a nebo rozbití jediného auta zcela ztrácí jakoukoli legimitu a je to zvěř na odstřel od které by se měli všichni distancovat.

+1/0
27.4.2013 8:14

M91i69r70o36s16l82a64v 87P46a91t23o52c56k10a 1887599902232

Pane Kurale, zaplat Buh, lide jako Vy nejsou v exekutive. To by to tady vypadalo jak za Hitlera. Za kazdy prohresek by se popravovalo.

+1/0
27.4.2013 11:52

P28a21v93e79l 29K71u27r90a50l 5481314270200

Upřímně řečeno... pokud policie aktivně nezlikviduje demonstrany ničící majetek pak stát a jakákoli jiná instituce na jeho nebo vyšší úrovni efektivně ztrácí smysl a jediná alternativa je střílet ty lidi vlastnoručně.

A nějak nevidím nikde funkční a hlavně aktivní ozbrojenou policii hlídkující po ulicích v dostatčném množství.

0/0
28.4.2013 23:37

P44a28v11e48l 16K72u84c28h39t49a 4616951377394

Jestli tu někdo sní o Evropě samostatných pouze vzájemně obchodujících států, tak je na hlubokém omylu. Jestliže ekonomika je ve stavu kdy nadnárodní koncerny mají kapacity, nejen montážní v mnoha státech Evropy a to samé platí o obchodních řetězcích nebo bankovnictví -stovky, tisíce poboček po celém kontinentu, tak klasický model jen výměnného hospodářství je passé. A to nemluvím o volném pohybu kapitálu, práce. I mně se na EU hodně věcí nelíbí ale trendu jednotného prostoru a v politice federalizace nikdo nezabrání. I kdyby nebyly tisíce lidí u nás, kteří z Bruselu bezprostředně profitují.

+3/−1
26.4.2013 22:21

P82a35v49e96l 45K12u62r52a56l 5931224490970

Ano Nikdo jí nezabrání... lidi jsou totiž zcela irelevantní... zabrání jí něco... a především totální ekonomická a etnická nekompatibilita jednotlivých států které by se měli federalizovat.

Aby ta federalizace fungovala tak prostě španěl musí pracovat stejně aktivně jako němec za stejné náklady a pobírat stejný plat a platit stejné daně, a pobírat maximálně stejné sociální dávky...

Je to nerealizovatelné už kvůli rozdílu klimatu protože ve španělsku se prostě přes poledne dělat nedá.

Lidi se můžou snažit a nebo chtít jak chtějí... tyhle rozdíly jde zamazávat určitou realokací zdrojů... ale to je prostě zátěž kterou nelze odstranit. A Dřív nebo později ty zdroje dojdou. Evropa vůbec není vhodná oblast pro nějakou ekonomickou federalizaci.

+2/−1
26.4.2013 22:44

M19i24r41o25s66l29a81v 77P34a55t60o81c85k16a 1947879702422

Pane Kurale, EU neni o stejnych danich, ale o stejnem danovem systemu. Spanel nemusi mit stejne dane, socialni davky jako Nemec nebo Cech. Nemusi byt stejne platy a stejne duchody. Jde o stejne prilezitosti. A ty si lide mohou vybirat. To co my Evropane ale delame (ne EU), je ze kricime, ze je to nespravedlive, ze v Nemecku maji lide vetsi platy. Tak porovnejte. V Mnichove je mzda daleko vyssi nez v Praze, ale prumerny pracujici ma k dispozici mene penez nez prumerny Prazak. Proc? Protoze v Praze stoji dvoupokojovy byt € 400 a v Mnichove pod € 1000 nedostanete skoro nic. Plat? € 1.200 cisteho v Mnichove je slusny plat. V Praze € 800. Kolik Vam zbyde na mesic? V Praze vic nez v Mnichove. Socialni davky jsou v celem Nemecku stejne (Hartz IV). Je to spravedlive? NE. Ve Weisswasser s temito penezi dokazete zit lepe nez ve Stuttgartu. V Moste jsou socialni davky stejne jako v Praze. Je to spravne? Neni. Jedine migrace lidi muze vyrovnavat socialni rozdily, ale my Evropane chceme mit vsude stejne. Ale jedine spravedlive jsou stejne prilezitosti a ty existuji v EU. Odstehujte se tam, kde si myslite, ze se Vam bude darit nejlepe. A mluvim o prestehovani se. Ne o emigraci nebo uteku.

+1/−2
26.4.2013 22:58

P83a90v42e44l 64K11u50r84a24l 5561914710170

Upřímně začínám uvažovat o Hong Kongu...

A migrace lidí žádné sociální rozdíly vyrovnat nemůže... ty budou existovat už čistě z důvodu že ve španělsku je v poledne 45°C a Dánsku 20°C... ten kdo bude žít v Dánsku pracovat v tu chvíli může... ve Španělsku maximálně pokud utratí neuvěřitelné prachy za klimatizaci... což jeho produkci zdraží a neprodá jí... prodá Dán.

Ekonomika prostě ve španělsku budem ít jinou zátěž... holt ten kdo bude ve španělsku by se měl smířit s mizerným platem oproti dánovi a nebo si užívat na dluh... ale v dlouhodobém měřítku sociální rozdíly prostě nevyrovná nic.... prostředí je moc různorodé.

buď musíte změnit prostředí... ale to je nereálné... větru a dešti se poroučí hodně draze a výsledek bývá katastrofa... a nebo holt všechny ze španělska přestěhovat jinam.

+2/−1
26.4.2013 23:09

M36i66r73o75s13l97a33v 94P75a55t60o57c79k87a 1257589952672

V Hong Kong jsem byl nekolikrat. A je to tam hrozne. Smog, zadna priroda, male byty. Proto neziji v Hong Kong nebo Cine, ale v Evrope a jsem minimalne tri mesice za rok v USA.

+1/0
26.4.2013 23:21

P63a85v60e38l 57K65u74r59a40l 5731804140340

A upřímně ... co vy Evropané děláte je mi vcelku ukradené...

(sice je dle mne listina základních práv a svobod jenom cár toaleťáku) ale vcelku souhlasím s názorem že státní (nebo jakékoli) občanství je něco co nesmí být člověku přiděleno a nebo odebráno proti jeho vůli pokud už to jednou má.

Já sem rozhodně nikdy neměl vůli být nějakým "evropským" občanem takže se za něj rozhodně nepovažuji a považovat nehodlám. a stejně tak jediné co po EU chci je aby mi dala zcela pokoj a neotravovala mě se směrnicemi, emisními povolenkami a podobnými kontraproduktivními hovadinami.

jediné občanství které mám je ČR... a upřímně ani to se mi moc nelíbí ale stále je jeho užitečnost fundamentálně vyšší než nějaké "evropské"... u toho v podstatě nevidím jediný důvod proč ho mít. (Cestovní pas stejně vlastním)

+2/−1
26.4.2013 23:19

M84i62r47o34s24l22a40v 90P89a46t46o17c44k80a 1857839222352

Pane Kurale, nikde jsem nebyl, ale stejne vim co je spravne. To je Vase deviza?

0/−1
26.4.2013 23:27

P35a28v88e38l 84K55u96r18a18l 5101524660590

Nikoliv... já nevím co je správné... ale vím co JÁ CHCI. Správné/špantné... to jsou subjektivní hodnocení které si každý člověk vydává sám pro sebe a jeho individuální hodnocení je zcela irelevantní pro jiné lidi.

Relevantní je co já chci je pokoj od zbytku lidstva. Bohužel to je v evropě neuvěřitelný problém protože furt někdo otravuje s tím že má povětšinou stupidní ideu toho že "ví co je pro mne dobré" (povětšinou ještě tvrdí že to je dobré pro všechny... co je z pricipu zcela nemožné.)

uznávám také považuji stát za efektivní nástroj v něktrých věcech- má mít v první řadě silnou policii, bojeschopnou a početnou armádu... to jsou 2 funkce které by měli pro stát mít ABSOLUTNÍ prioritu nad vším ostatním - včetně důchodů a nebo sociálních dávek a nebo stavění silnic.

+1/0
27.4.2013 8:22

M23i70r31o74s94l41a63v 10P46a64t75o73c48k24a 1317229842872

Vystizny prispevek, ktery zduraznuje, ze Evropa ma konecne stejna pravidla a stejne sance pro clenske staty. Zalezi jen na tom, co z toho kdo udela. Tim myslim na lidi a ne na narody. Cesi maji stejne sance investovat, nebo pracovat v Nemecku, Anglii atd. jako obracene.

+4/−3
26.4.2013 21:06

K74a28r48e54l 85Š45i56n76d91e37l16á14ř 3397472322869

Hned první bod vychází ze špatných premis. Česká republika nejenom že není potravinově soběstačná a nevlastní nejvýznamnější společnosti či banky, ona ani nemá být potravinově soběstačná a vlastnit společnosti či banky. Od vlastnění firem jsou podnikatelé, nikoli státy. Snaha o potravinou (a průmyslovou) autarkii je typickým znakem agresivních režimů (předpokládajících, že každý obchodní partner je potencionální nepřítel), v současné době se o plnou potravinovou soběstačnost snaží Severní Korea (moc jí to nejde, tak je závislá na humanitární pomoci). 

Celý blog vychází z této teorie, v níž je svět rozdělen na vzájemně nepřátelské, soupeřící hospodářské oblasti. Tato ideologie přesně vystihuje současné pojetí evropské integrace (a je také jednou z ideí, na níž byla vystavěna 3. říše). Realita je ovšem taková, že zatímco aplikace této teorie by vedla ke studené (doufejme, že jenom studené) válce mezi jednotlivými hospodářskými oblastmi, aplikace opoziční, liberálně-kapitalistické ideologie, by umožnila spolupráci mezi občany všech těchto oblastí bez ohledu na národní hranice (které by přitom mohly zůstat zachovány, to jsou ale paradoxy, že?). Jako důkaz berte snižování relativních cen (v porovnání s příjmy) u zboží, u něhož je tato spolupráce umožněna. Většina čtenářů patrně čte tento blog na počítači vyrobeném v nějaké asijské zemi (pro nějakou západní společnost). Díky tomu stál jejich počítač podstatně méně, než kdyby byl vyroben v Evropě, takže jim zbyly peníze i na jiné věci) (zvýšila se jim životní úroveň a zároveň koupí počítače zvýšili životní úroveň v dané asijské zemi. Obě strany obchodem získaly.

+3/−4
26.4.2013 20:56

V32á45c23l15a89v 52H58l35a88v62a22t64ý 7468415744943

Domnívám se, že autor se nesnažil přesvědčit čtenáře, že by měla být ČR potravinově soběstačná, že by náš stát měl vlastnit významné banky a společnosti. Šlo spíš o konstatování. A u těch bank a společností neměl autor na mysli státní vlastnictví, ale sídlo společností. Rozdíl například vůči Švýcarsku. Švýcaři jsou díky svým bankám a nadnárodním společnostem bohatý stát, který pak může nabídnout svůj bohatý trh a díky tomu od EU mohou požadovat různé ústupky, včetně přístupu na trh EU. Jde naprosta o jiný vztah než vztah chudého státu s nízkou mzdovou úrovní k bohatému ekonomickému uskupení.  U bohatého ekonomického uskupení se vždy najdou nějaké skupiny obyvatel, kteří si prosadí ochranu svého pracovního trhu.

Celkem vzato nemám nic zásadního proti liberálně kapitalistické ideologii, pokud pod tímto pojmem není snaha likvidovat demokratické svobody, sociální stát vzniklý na základě těchto svobod a izolovat náš stát od okolí.

+1/−1
26.4.2013 21:57

K32a22r77e48l 20Š68i84n85d28e28l48á35ř 3937412342379

Tak demokratické svobody kapitalismus určitě nelikviduje (byť jimi patrně asi není ani podmíněn), jedná se o systém ekonomický, nikoli politický. Sociální stát moc neuznávám, protože jeho vydržování vyžaduje narušení jiných svobod, těch na soukromé vlastnictví a právo nakládat se svým majetkem. Sociální síť bych raději viděl v soukromých rukou, pokud v rukou státu, tak jen na nezbytně nutné úrovni. Izolovat stát od okolí - to je v přímém rozporu s kapitalismem, protože ten vyžaduje volný obchod (tedy i volný pohyb kapitálu, v konečném důsledku včetně pracovních sil, tedy migraci).

Rozumím tomu, co tím chtěl autor říci. Ovšem ona teorie hospodářských celků je v tom cítit a tu neuznávám. Prostě ČR nemusí nijak soupeřit či bojovat s Čínou (na což, pravda, nemá), ovšem může s ní volně obchodovat a tím umožnit občanům Číny i ČR využívat komparativních výhod k oboustranné výhodnosti. EU se naproti tomu snaží o centrální řízení ekonomiky, v řadě oborů o autarkii a častým argumentem jejích zastánců je právě představa boje mezi jednotlivými ekonomickými bloky (zejména USA a Čínou), v němž Evropa má šanci jenom jako celek, nikoli jako jednotlivé státy. Tuto tezi pokládám za mylnou, žádný boj není nutný, pokud se tyto bloky nezačnou izolovat.

+2/0
26.4.2013 22:46

P50a61v90e85l 98K79u96r31a69l 5221644330320

Nebojte sociální stát se zničí sám nedostatkem ekonomických prostředků protože ty tím že se Evropa federalizuje nikde magicky nevzniknou... to vyžaduje aby tady v Evropě někde dělal činnost pro kterou se najde na téhle planetě kupec který zaplatí něčím směnitelným například za ropu.... a to je poněkud problém pokud nedojde k masivnímu poklesu nákladů na realizaci výroby a služeb v Evropě... tedy snižování daní, odvodů, platů a cen... (to by ovšem předlužené státy které ten "sociální stát" poskytují už hodně dlouho na dluh (protože ekonomika na něj prostě už pár desetiletí není schopna vydělat) nepřežili...)

Sociální stát může fungovat jenom tak dlouho dokud na něj ekonomika produkuje prostředky a nebo dokud vám je na něj někdo ochotný půjčovat.

První se nedaří... a z druhým to dneska taky nevypadá moc valně.

+2/0
26.4.2013 22:49

R91a40d60o61s20l80a27v 69K83l75a63u60d36a 5854718134322

Koukám že jak je někde něco o EU, vždycky se v diskusi objeví studentík gymnázia Sedláček se svými moudry. Je smutné, že zatímco jeho spolubojovník Popelka riskuje svůj život na barikádě u Strakovky, Sedláček tlachá na netu. Takhle chlapče tu revoluci se svými soudruhy nikdy nevyhraješ:-)

+3/−5
26.4.2013 19:57

M40i56l37o83š 23D83v49o88ř95á52č24e55k 2785978130604

EU v soucasne podobe je jako mentalne postizene dite a vy si o nem, jako zdravem jedinci s budoucnosti, muzete nechat jenom zdat.

+6/−6
26.4.2013 19:57

K62a36r86e87l 73N83o60v17á67k 8663858368356

Evropa není ani šance ani nepřítel.

Evropa je zeměpisný pojem.

Evropská unie ničí naší ekonomiku, oklešťuje samostatnost, obírá nás o peníze a v tomto smyslu je to nepřítel.

+6/−10
26.4.2013 19:11

V71á92c34l28a46v 80H18l94a47v77a55t21ý 7718235374123

EU je exkluzivní klub do kterého by rádi vstoupili třeba Turci, Ukrajinci a jiní. Neničí rozhodně naší ekonomiku, ale otevírá rozsáhlý prostor pro odbyt zboží. Kdyby odbyt českého zboží závisel jen na koupěschopnosti českého zákazníka, tak by byl náš stát teprve v kolapsu.

+9/−6
26.4.2013 19:21

S23l15a77v60o98m73í59r 83B25e57n56e95š 6302267560974

České zboží nachází na zahraničních trzích uplatnění už od dob nejstarších Přemyslovců, ba dokonce Mojmírovců, ba dokonce už od dob Sámovy říše. Stejně tak, jako jsme do Ruska vyváželi už před vznikem RVHP, během existence RVHP, po zániku RVHP, vyvážíme tam v současnosti a budeme tam vyvážet i v budoucnu, tak přesně totéž platí i směrem k EU a o našem vývozu do členských zemí.

V tom to je, pane Hlavatý, že Vy si myslíte, že bez EU by nefungovala mezinárodní spolupráce zemí, které EU tvoří. FUngovala by, ba dokonce by fungovala lépe. To potřebné by se zařídilo jinak a to nepotřebné by nás přestalo tížit.

+3/−5
26.4.2013 20:01

M22i63r33o59s88l36a41v 26P94a65t25o57c40k76a 1117699322142

Pane Benesi, za komunismu se ceske zbozi vyvazelo do zemi RVHP, protoze tam nebyla konkurence - nebyly devizy na kvalitni zbozi zapadni. Jestli nechcete zit v EU, jste svobodny clovek ve svovodne EU a muzete se vystehovat.

+2/−1
26.4.2013 21:04

V53á61c17l75a35v 97H42l50a13v88a34t21ý 7748315314573

Kdybychom byly mimo EU, tak u nás vyrobené zboží při vývozu do EU by se zdražovalo o celní sazbu. A řada zboží by se do EU nevyvezla vůbec, EU si u některých komodit trh brání. Investoři při umístění svých investic hodnotí řadu ukazatelů, přístup zboží na bohatý trh je pro ně prioritou. Živnostníci by určitě export aut tímto nebo nějakým jiným exportem nenahradili.

+3/−1
26.4.2013 21:04

P97a18v88e77l 22K85u72r61a64l 5431584120530

a tím je třeba přestat... je třeba trh zcela deregulovat ve všech ohledech... už jakýkoli koncemt "bránění trhu" je zcela nepřijatelný a měli by sme jít proti němu- žádné kvóty, žádné regulace- totálně volný obchod bez jakýchkoli dotací a nebo ochrany...

Francouz neumí vyrobit potraviny levně? ať z krachuju... ať ho nahradí polák... francouz ať zkusí vymylset něco efektivnějšího a najít někoho kdo to koupí.

+1/0
26.4.2013 22:52

K47a55r86e72l 25C72h94r89a46s37t35i27n48a 4333524900825

EU bezesporu šancí je. Podle mého gusta je však příliš socialistická a příliš paternalistická. Evropa však není jednou provždy tím, čím je, záleží na všech členech, co z ní uděláme, aby byla lepším místem pro život. Konečně EU musí být vnitně jednotná, aby byla silnější a mohla převzít větší část odpovědnosti za stav světa.

+4/−3
26.4.2013 19:57

J89a92n 36N82o78v92a79k 3548916669872

Tohle beru jako fér názor. (autor blogu)

+3/0
26.4.2013 20:08

J55a20n 91S49e39d95l64á42č46e47k 4584581351

1. Pokud by byla EU svobodným společenstvím nezávislých států, byla by to, jak autor říká, šance. Současnou socialistickou EU vedenou komunistou Barrosem nelze však považovat za nikoho jiného než za nepřítele.

2. Evropský parlament nemá prakticky žádné pravomoci, o všem důležitém rozhoduje Evropská komise a další instituce plné nikým nevolených lidí.

3. To, že nejsme potravinově soběstační, je z větší části právě vina EU.

4. Co se týče toho motta ,,jednota v rozmanitosti,´´ zde zůstává pouze u slov. Ve skutečnosti EU veškerou rozmanitost potlačuje.

5. Pokud si máme vážit míru, bylo by nelogické podporovat EU, která rozdmýchává nepokoje mezi jednotlivými státy, což dříve nebo později může vést k válce.

+9/−14
26.4.2013 18:58
Foto

J67a60n 79R63ů60ž73i62č30k69a 7812522645757

Asi tak.

+5/−6
26.4.2013 19:01

V69á68c62l16a28v 33H15l17a43v35a45t85ý 7868515674193

1.Unie nemůže být svobodným společenstvím nezávislých států. Jde v podstatě o federaci. EU není socialistická ale sociální. Barroso není komunistou.

2. Chcete tím říci, že se komisaři EU zvolili sami ? Nemají v jejich zvolení nějaký vliv demokraticky zvolení poslanci evropského parlamentu a demokraticky zvolení vládní zástupci členských států ?

3. Největší propad zemědělství nastal před vstupem do EU. V době, kdy si ČR nechránila svůj trh a neměla přístup na trh EU.

4.a 5. názor, který je zbytečné vyvracet

+5/−5
26.4.2013 19:17

J54a45n 41S44e10d24l27á22č26e93k 4284141661

1. Nejde o to, jak se to nazývá, nýbrž o to, co to danému státu přinese. Barroso je maoista, který působil v portugalské komunistické straně, což se i nyní odráží v jeho výrazně levicovém smýšlení. Pokud ti, kdo dobře hospodaří, musejí platit dluhy těch, kdo hospodařit neumějí (viz Řecko), není to sociální, nýbrž socialistické.

2. Eurokomisaři jsou jmenováni Radou EU. V tom nic demokratického nevidím.

3. EU pohřbila veškeré šance, že by se úroveň našeho zemědělství mohla opět zvednout.

+4/−5
26.4.2013 19:32

V85á38c48l84a63v 36H95l78a40v29a35t52ý 7288335354443

1.Barroso už někdy v r. 1980 přešel do portugalské sociální demokracie. Ta je v portugalském politickém spektru napravo od socialistů. U nás někteří bývalí komunisté se staly antikomunisty až o 10 let později.

2. Váš názor

3. Váš názor, který jste nijak nevysvětlil. Nevím o jakou šanci máte na mysli. Když se vyprazdňují kravíny, tak to moc na šanci obnovení chovů nevypadalo. Rostlinná výroba je nyní celkem v pohodě, nelze očekávat, že se bude orat všude na horách a tato ornice bude s každým deštěm ucpávat přehrady.

+3/−3
26.4.2013 19:48

Z76d72e31n94ě20k 25S46t21r29n74a54d 1515500886349

V 90. letech procházelo naše zemědělství restrukturalizací, kdy se ze molochů typu JZD a Státních statků postupně vytvářely efektivnější podniky a farmy. To sebou přirozeně neslo pokles produkce. Bohužel podle této doby se během našeho přistupování stanovovaly kvóty téměř na všechno, takže daný stav byl prakticky zakonzervován.

Teď naše zemědělství nejvíce likvidují dovozy ze států, které dotují zemědělství víc, než je tomu u nás (prostě si v EU vyjednaly, že jim bude víc sypat). EU nám však současně brání tuto nevýhodu odstranit např. clem.

Posledním hřebíčkem do rakve potravinové soběstačnosti jsou potom dotace na pěstování toho nesmyslného žlutého svinstva, co se musí povinně přidávat do paliv.

Takže shrnuto a podtrženo je hrobařem naší potravinové soběstačnosti skutečně EU.

+2/−3
26.4.2013 20:12



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.